Rehabilitacja dla seniorów Warszawa

Rehabilitacja dla seniorów — Warszawa

Starsze osoby narażone są na pojawienie się różnego rodzaju chorób i dolegliwości związanych z wiekiem. Zmniejszona aktywność, siedzący tryb życia, a także brak umiejętności i nawyków treningowych, często kończą się kontuzjami, urazami, występowaniem infekcji i przeziębień oraz trudnościami w wykonywaniu codziennych obowiązków. Aby uniknąć chorób wieku podeszłego, poprawić kondycję, zadbać o zdrowie i dobre samopoczucie, warto regularnie ćwiczyć. Doskonałym sposobem na powrót do zdrowia i poprawę komfortu życia jest rehabilitacja.

Rehabilitacja seniorów — droga do najdłuższego możliwego utrzymania samowystarczalności

Wraz z wiekiem zmniejsza się sprawność fizyczna. Mięśnie ulegają osłabieniu, co z kolei sprawia, że organizm nie tylko wolniej się regeneruje, ale jest też bardziej podatny na kontuzje. Pojawiają się zaburzenia krążenia, ograniczona ruchomość stawów, mniejsza zręczność, osłabiona równowaga i dłuższy czas reakcji czy mniejsza wydolność oddechowa.

Umiarkowana, ale regularna aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko pojawienia się wszystkich wyżej wymienionych dolegliwości i schorzeń. Specjalnie opracowana dla seniorów rehabilitacja pozwala złagodzić dolegliwości bólowe i poprawić ogólną sprawność ruchową. Ćwiczenia opracowane są w taki sposób, aby nie były obciążające dla całego organizmu, a ich wykonanie nie wiązało się z kontuzjami czy mikrourazami. Fizjoterapeuta po ustaleniu dokładnego planu rehabilitacji kontroluje jej prawidłowy przebieg i odpowiednie wykonywanie poszczególnych ćwiczeń. Głównym celem jest zmniejszenie przeciążenia kręgosłupa oraz stawów, zwiększanie zakresu ruchów kończyn i siły mięśniowej, a także zapobieganie powikłaniom ze strony układu krążeniowo-oddechowego.

Zainteresowała Cię oferta rehabilitacji dla osób starszych? Serdecznie zapraszam na skuteczne zabiegi Pacjentów z Mokotowa, Wilanowa, Ursynowa, Piaseczna, Kabat, Konstancina, a także innych części Warszawy.