Leczenie przepukliny kręgosłupa

Przepuklina kręgosłupa to schorzenie coraz częściej dotykające nie tylko seniorów, ale też młodych dorosłych. Najczęściej występuje u osób w wieku od 35 do 50 lat. Główną przyczyną jest współczesny, głównie siedzący tryb życia, który pozornie wydaje się komfortowy, lecz w rzeczywistości nie wpływa dobrze na ludzkie ciało. Co jeszcze może przyczynić się do powstania przepukliny kręgosłupa? Jakie są jej odmiany oraz objawy i kto zajmuje się leczeniem tej dolegliwości?

Przepuklina kręgosłupa — przyczyny

Do przyczyn pojawienia się przepukliny kręgosłupa należy między innymi:

• brak aktywności fizycznej,
  • nieumiejętność zachowania prawidłowej postawy ciała podczas siedzenia,
  • praca fizyczna wymagająca przenoszenia ciężkich przedmiotów,
  • nadwaga lub otyłość,
  • uzależnienie od nikotyny.

Czynnikami ryzyka są też uwarunkowania genetyczne takie jak dziedziczna tendencja do zwyrodnienia dysków, a także płeć — u mężczyzn schorzenie to pojawia się nieco częściej niż u kobiet.

Diagnostyka i leczenie przepukliny kręgosłupa

Przepuklina kręgosłupa może dotyczyć odcinka:

• szyjnego — w tym przypadku objawia się bólem głowy, szyi oraz przestrzeni między łopatkami, jak również sztywnością karku,
  • piersiowego — powodując dyskomfort odczuwalny na wysokości klatki piersiowej (szczególnie podczas śmiechu, kichania albo kaszlu),
  • lędźwiowego — boleści odczuwane są w okolicach lędźwi, mogą promieniować na pośladki, przyczyniając się do mrowienia lub drętwienia nóg.

Objawy te łatwo pomylić z innymi schorzeniami np. chorobami układu krążenia. Dlatego też w celu uzyskania prawidłowej diagnozy i wdrożenia odpowiedniej kuracji należy skonsultować się z lekarzem, a także fizjoterapeutą. Skontaktuj się ze mną, jeśli podejrzewasz, że potrzebujesz leczenia przepukliny kręgosłupa.