Rehabilitacja metodą McKenziego Warszawa

Metoda McKenziego (inaczej MTD) to najlepiej udokumentowany sposób walki z bólem kręgosłupa i nawracającą rwą kulszową. Swoją sławę zawdzięcza skuteczności nie tylko w doraźnym łagodzeniu dolegliwości, ale również neutralizowaniu przyczyn ich powstawania. Niedawno metoda została poszerzona o stawy obwodowe, tym samym zwiększając swój potencjał w leczeniu pacjentów ze schorzeniami układu ruchowego. McKenzie w swojej pracy kładł duży nacisk na samo leczenie, ale także profilaktykę. Jako wieloletni praktyk pomagam osobom z Warszawy pozbyć się bólu pleców na stałe.

Leczenie bólów kręgosłupa metodą McKenziego

McKenzie, nowozelandzki fizjoterapeuta, wypracował sposób na leczenie bólów pleców w okolicy kręgosłupa szyjnego i lędźwiowego. Na bazie swoich doświadczeń wyodrębnił trzy zespoły chorobowe: dysfunkcyjny, posturalny oraz strukturalny, na którym skupił swoje badania – obejmuje on zmiany zachodzące wewnątrz struktur kręgowych pacjenta. Metoda McKenziego polega więc nie tylko na wprowadzeniu ćwiczeń niwelujących bóle w plecach, ale przede wszystkim na diagnostyce przyczyny powstałego dyskomfortu. Zachęcam Pacjentów z Warszawy i okolic to zapoznania się z tym sposobem rehabilitacji.

Na czym dokładnie polega rehabilitacja metodą McKenziego?

Charakterystyczne dla tej metody jest przeprowadzenie testu – a następnie leczenie – powtarzalnymi ruchami na stojąco lub w pozycji leżącej. Dzięki temu próbuje się osiągnąć centralizację, czyli wycofanie bólu z kończyny do źródła – w tym wypadku do kręgosłupa. Jeśli uda się to osiągnąć, istnieje duże prawdopodobieństwo całkowitego wyleczenia. Rehabilitacja odcinka lędźwiowego metodą McKenziego jest uznawana za jeden ze skuteczniejszych sposobów walki z upośledzeniem ruchu związanym z dolegliwościami bólowymi.

Praca własna w trakcie leczenia bólu pleców dla Pacjentów z Warszawy

McKenzie kładł duży nacisk na pracę w domu, edukację i profilaktykę w leczeniu bólu pleców. Po diagnozie, teście oraz nauce poprawnych ruchów, które mają przynieść szybką ulgę, a w dłuższej perspektywie doprowadzić do wyleczenia – pacjenci regularnie ćwiczą w domu. Zalecone, indywidualnie dobrane sekwencje ruchów wykonuje się w pozycji pionowej z obciążeniem lub leżąc (bez obciążenia). Wszystko bez zastosowania specjalistycznego sprzętu rehabilitacyjnego, co znacznie przyspiesza powrót pacjentów do zdrowia. Zapraszam osoby z Warszawy do wizyty w moim gabinecie w celu ustalenia leczenia.