Leczenie skoliozy u dorosłych

W Klinice Kręgosłupa i Rehabilitacji specjalizuję się w leczeniu różnego rodzaju schorzeń kręgosłupa oraz stawów, a także urazów sportowych. Moim celem jest doprowadzenie Pacjenta do możliwie największej sprawności ruchowej, jak również ograniczenie wszelkich dolegliwości bólowych utrudniających codzienne funkcjonowanie. Właśnie dlatego jedną z moich specjalizacji jest leczenie skoliozy u dorosłych. Zapewniam najwyższy standard opieki, skuteczność, a także indywidualne i empatyczne podejście do każdego Pacjenta.

Skolioza u dorosłych — czym jest?

Skolioza to schorzenie kręgosłupa objawiające się jego deformacją — układa się on w kształt litery S. Chociaż duża część przypadków tego schorzenia ma charakter wrodzony, to nierzadko mamy do czynienia ze skoliozą, która pojawia się dopiero w dorosłym życiu. Skolioza nabyta może mieć wiele przyczyn — od różnicy w długości kończyn przez osteoporozę aż po dyskopatię. Najczęściej skolioza u dorosłych występuje wskutek zwyrodnienia stawów międzykręgowych, a do jej objawów możemy zaliczyć m.in. wystające łopatki, ograniczoną ruchomość kręgosłupa czy osłabienie bądź drętwienie nóg.

Jak leczyć skoliozę u dorosłych?

W mojej Klinice Kręgosłupa i Rehabilitacji stawiam na skuteczne leczenie skoliozy u dorosłych. Na czym polega ta metoda? Terapia skoliozy z obejmuje m.in. kinezyterapię, czyli leczenie ruchem, jak również fizjoterapię. Odpowiednio dobrane ćwiczenia przynoszą znaczną ulgę w bólu oraz przywracają sprawność ruchową. Pomocne może okazać się także zaopatrzenie ortopedyczne, np. gorset czy specjalne wkładki do butów.

Jeśli więc dostrzegasz u siebie objawy skoliozy, skontaktuj się ze mną! Jako doświadczony specjalista dopasuję odpowiednią metodę leczenia, która przyniesie najlepsze efekty. Zapewniam profesjonalną i kompleksową opiekę, indywidualne podejście oraz przyjazną atmosferę. Zapraszam!